Flyg runt i rymden med din GF768 rymdtelefon och slå telefonnummer med de svävande nummerknapparna. Plocka upp telefontillbehör som hjälper dig få högre poäng.

Bakgrund
Spelet användes till lanseringen av Ericssons ungdomstelefon GF768 och målgruppen var ungdomar i Europa, norra Afrika och mellanöstern. Vi ville att spelaren skulle känna att GF768 var en cool telefon, så vi förlade spelet i rymden och satte vingar på telefonen. Eftersom Ericsson gör större delen av sin förtjänst på telefonens tillbehör så lade vi in dessa som kritiska objekt i spelet. Ericssons logotyp kom också in ibland och löste alla problem som man försatt sig i, så logotypen laddas med positiva förväntningar. Jag tyckte att jag blev riktigt bra på att plocka numren snabbt och få hög bonus, men den som toppade highscorelistan hade nästan dubbelt så mycket poäng som mitt bästa!

Teknisk beskrivning
Spelet baseras på samma spelmotor som användes i Lucy in Space with Diamonds, och utvecklades med mer funktionalitet för att hantera det mer komplexa spelet. Introfilmen gjordes på en vecka, och då var det mesta ändå rendertid. Om du tittar noga så är det inte mer än ca 25% av filmens 90 sekunder som är rörlig 3D-film. Resten av filmen är musiken och ljuden som bygger upp spänningen. Filmen sattes ihop i Adobe Premiere.

Spelet använder Shockwave. Klicka här för att hämta.


Filmen använder Quicktime. Klicka här för att hämta.