Som hippie-polarna Flowerboy och Mech flyger du omkring i rymd-folkabussen "Lucy" utanför planeten Mushroomius och fånga diamanter från ett krashat fraktfartyget. Men se upp för polisen, som försöker fånga dig.

Bakgrund
Det var under en riktigt urflippad lunch som vi kläckte idén om Flowerboy och Mech och deras rymdfolkabuss. En tanke som jag stoppade in var att det absolut bästa som du kunde hitta i spelet var Wognums logotyp, så när du såg den så blev du jätteglad och ville snabbt åka iväg och fånga den. Om du tar med dig den känslan nästa gång du ser Wognums logotyp utanför spelet så har du verkligen laddat varumärket med positiv energi. Spelet fick exklusiv plats på Macromedias premiär av spelsiten Shockrave 1997.

Teknisk beskrivning
Utvecklat i Director med objektorienterad Lingo. Objektmodellen använder sig kraftigt av klassarv, och urfadern är objektet "Object" som kan visas på skärmen och har en position. Nästa objekt är en "Flyer" som ärver egenskapen av att kunna visas från Object, och som även kan röra sig på skärmen. Sedan kommer "Animator" som ärver Flyers alla egenskaper, men som också kan animera ett objekt, osv. Sen är det lätt att skapa nya objekt som ärver från något av föräldraobjekten och med ny kunskap. 3D-objekten modellerades och rendrerades i Strata Studio Pro.

Spelet använder Shockwave. Klicka här för att hämta.